Monday, January 11, 2016

Malaysia, Tuhanmu Murka Part 1

Bismillahirrahmanirrahim..
(Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..)
Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh..
(Semoga keselamatan, keberkahan, dan kasih sayang (rahmat) dari Allah SWT menyertai kalian..)

Allah mengkhabarkan bahawa kebanyakan kalian hanya menyembah Allah cuma dari tepi (tidak mengagungkanNya, engkar kepada perintahNya, tidak taat kepada Allah dan Rasul, berdoa dan berserah kepadaNya hanya pada waktu tertentu, tidak mengamalkan ajaran agama Allah). Menyedihkan apabila melihat kebanyakan kalian hanya Islam pada nama. Hukum dan peraturan Allah dipandang dengan sebelah mata sedangkan Penciptalah satu-satunya yang Maha Mengetahui peraturan apakah yang terbaik untuk makhluk ciptaanNya.

Walaupun Tuhanku menghantar peringatan demi peringatan kepada negara, masih kalian memejamkan mata. Betapa kalian mengutamakan dunia sehingga kalian mengabaikan peringatan Pencipta. Kebanyakan hati kalian bukanlah menyembah Allah, tetapi sebaliknya kalian menyembah Taghut yang diperelokkan Syaitan durjana. Kalian lebih bimbangkan kepimpinan generasi baru yang bakal meneraju negara, sedangkan buruk baiknya mereka bergantung kepada dekatnya kalian dan mereka kepada agama.

Dan jika engkau bertanya kepada mereka : "Siapakah yang mencipta langit dan bumi dan menundukkan matahari dan bulan?" Pasti mereka akan menjawab : "Allah." Maka mengapa mereka boleh dipalingkan (dari kebenaran)?
(Quran ; Surah Al-Ankabut : ayat 61)

Maka apakah Kami akan berhenti menurunkan ayat-ayat Al-Quran (sebagai peringatan) kepadamu, kerana kamu kaum yang melampaui batas?
(Quran ; Surah Al-Zukhruf : ayat 5)

Bahkan mereka berkata: "Sesungguhnya kami mendapati nenek moyang kami menganut suatu agama dan kami mendapat petunjuk untuk mengikuti jejak mereka."
(Quran ; Surah Al-Zukhruf : ayat 22)

Dan demikian juga ketika Kami mengutus seorang pemberi peringatan sebelum engkau dalam sesebuah negeri, orang yang hidup mewah di negeri itu berkata : "Sesungguhnya kami mendapati nenek moyang kami menganut suatu jalan (agama) dan sesungguhnya kami sekadar pengikut jejak-jejak mereka."
(Quran ; Surah Al-Zukhruf : ayat 23)

Dan mereka berkata : "Mengapa Al-Quran (peringatan) ini tidak diturunkan kepada orang besar (berpengaruh) dari salah satu dua negeri ini?"
(Quran ; Surah Al-Zukhruf : ayat 31)

Apakah mereka yang membahagi-bahagikan rahmat Tuhanmu? Kamilah yang menentukan segala keperluan hidup mereka dalam kehidupan mereka dalam kehidupan dunia, dan Kami meninggikan darjat sebahagian mereka agar sebahagian mereka dapat memanfaatkan yang lain. Dan rahmat Tuhanmu lebih baik daripada apa yang mereka kumpulkan.
(Quran ; Surah Al-Zukhruf : ayat 32)

Dan sesiapa yang tidak mengendahkan pengajaran Allah yang Maha Pemurah (Al-Quran), Kami biarkan Syaitan (menyesatkannya) dan menjadi teman karibnya.
(Quran ; Surah Al-Zukhruf : ayat 36)

Dan sesungguhnya mereka (Syaitan-syaitan itu) benar-benar menghalangi mereka dari jalan yang benar, sedang mereka menyangka mereka mendapat petunjuk.
(Quran ; Surah Al-Zukhruf : ayat 37)

Tidakkah engkau memperhatikan orang yang mendakwa bahawa mereka telah beriman kepada Al-Quran dan apa yang diturunkan sebelummu (Kitab-kitab terdahulu)? Tetapi mereka suka hendak berhakim kepada Taghut, padahal mereka telah diperintahkan supaya mengingkari Taghut itu. Dan Syaitan berusaha menyesatkan mereka dengan kesesatan yang sejauh-jauhnya.
(Quran ; Surah Al-Nisa : ayat 60)

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Free Samples By Mail