Tuesday, January 12, 2016

Malaysia, Tuhanmu Murka Part 5

Bismillahirrahmanirrahim..
(Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..)
Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh..
(Semoga keselamatan, keberkahan, dan kasih sayang (rahmat) dari Allah SWT menyertai kalian..)

Demi Allah, sebenarnya hanya ada 4 entry di bawah tajuk "Malaysia, Tuhanmu Murka." Zohor tadi Allah menyuruh diri supaya menambah satu lagi entry. Diri tidak akan sertakan nama-nama yang didedahkan Allah di sini. Diri paparkan ayat-ayat Al-Quran yang Allah tunjuk sahaja. Kepada empunya diri, kembalilah kepada Allah, pintu taubatNya sentiasa terbuka.

Dan janganlah kamu berdebat untuk (membela) orang yang mengkhianati dirinya. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang yang selalu berkhianat dan bergelumang dengan dosa.
(Quran ; Surah Al-Nisa' ; ayat 107)

Mereka dapat bersembunyi daripada manusia, tetapi mereka tidak dapat bersembunyi daripada Allah, kerana Allah ada bersama-sama mereka, pada suatu malam ketika mereka menetapkan keputusan rahsia yang tidak diredhaiNya. Dan sesungguhnya Allah Maha Meliputi PengetahuanNya terhadap apa yang mereka kerjakan.
(Quran ; Surah Al-Nisa' ; ayat 108)

Dan barangsiapa berbuat kejahatan dan menganiaya dirinya, kemudian dia memohon keampunan dari Allah, nescaya dia akan mendapati Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.
(Quran ; Surah Al-Nisa' ; ayat 110)

Dan barangsiapa berbuat dosa, maka sesungguhnya dia hanya melakukannya untuk (kerugian) dirinya sendiri. Dan Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana.
(Quran ; Surah Al-Nisa' ; ayat 111)

Dan barangsiapa membuat kesalahan atau dosa, kemudian dia tuduhkan kepada orang yang tidak bersalah, maka sungguh, dia telah memikul suatu kebohongan dan dosa yang nyata. 
(Quran ; Surah Al-Nisa' ; ayat 112)

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Free Samples By Mail