Sunday, February 28, 2016

Jangan Keliru Antara Tipu Daya Dajjal Dan Fitnah Dajjal

Bismillahirrahmanirrahim..
(Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..)
Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh..
(Semoga keselamatan, keberkahan, dan kasih sayang (rahmat) dari Allah SWT menyertai kalian..)

Sumpah Allah yang paling besar selain Bani Tamim sedang berjalan. Sumpah yang menghambakan kebanyakan manusia, Islam dan bukan Islam. Fitnah Dajjal.

Kalian tahu kiamat sudah terlalu hampir. Kalian tahu kita adalah umat akhir zaman. Tapi sayangnya, dengan hanya tahu, tidak bermakna kalian sedar tentang perkara tersebut. Kalian lupa sebelum kiamat, kita akan menempuh zaman Imam Al Mahdi. Puak-puak Dajjal sangat tergugat dengan kedatangan zaman Imam Al Mahdi. Mereka telah dan sedang melakukan pelbagai rancangan untuk menghalangnya. Salah satu agenda mereka adalah melalaikan kalian dengan pelbagai 'permainan' supaya kalian lupa dengan kedatangan zaman tersebut. Mereka ingin kalian sendiri yang menghalang Imam Al Mahdi dan pada masa yang sama mengumpul pengikut-pengikut Dajjal seramai yang mungkin sebelum kedatangannya. Percayalah, selagi kalian masih termakan fitnah Dajjal, kalian sendiri tidak akan yakin dengan Imam Al Mahdi dan pengikut-pengikutnya sewaktu kemunculan mereka nanti.

Jangan keliru antara fitnah Dajjal dan tipu daya Dajjal. Selama ini kalian didedahkan dengan tipu daya Dajjal. Tapi kalian lupa tentang fitnah Dajjal. Fitnah Dajjal lebih berat dan teliti pelaksanaannya. Kalian bukan sahaja sudah termakan fitnah Dajjal. Malah kebanyakan kalian sudah kenyang terlantar dengan fitnah Dajjal.

Minda sedar kalian sudah ditipu bulat-bulat oleh mereka. Kesedaran minda separa sedar kalian pula bergantung kepada hubungan kalian dengan Allah. Hanya orang-orang yang dilindungi Allah akan sedar betapa liciknya Dajjal dan orang-orangnya menyesatkan manusia.

Setelah tahu kebenaran, sungguh diri sedar hakikat begitu ramai rupanya orang yang bakal menjadi pengikut Dajjal. Bahkan orang Islam itu sendiri. Jika iman hanya senipis kulit bawang, jika saat ini kalian masih berada di dalam genggaman dunia, percayalah, kalian tidak akan kuat untuk menghadapi Dajjal.

Dajjal dan orang-orang kuatnya lebih menjiwai Al-Quran dari umat Islam itu sendiri. Mereka mengkafirkan kebanyakan kalian hanya dengan mengkaji Al-Quran dan hadith. Orang yang mahu mengaku Tuhan itu mestilah seorang yang bijak, bukan sebodoh yang kalian sangka. Mereka merancang banyak tipu daya. Tetapi mereka lupa, Allah sebaik-baik penggagal tipu daya. Allah juga punya tipu daya yang lebih hebat dari musuh-musuhNya.

Hayati dan fahami apa yang Allah sampaikan melalui Surah Kahfi. Ada sebab mengapa dalam banyak-banyak surah di dalam Al-Quran, Allah memilih Surah Kahfi untuk mempersiapkan kita dalam menghadapi Dajjal. Al-Quran bukan hanya tulisan semata. Al-Quran adalah sebaik-baik senjata. Hanya kaum yang berfikir akan peka.

Sesungguhnya Kami telah jadikan apa yang ada di muka bumi sebagai perhiasan baginya, kerana kami hendak menguji mereka, siapakah di antaranya yang lebih baik amalnya.
(Quran ; Surah Al-Kahf : ayat 7)

Katakanlah : "Mahukah Kami khabarkan kepada kamu akan orang-orang yang paling rugi amal-amal perbuatannya?
(Quran ; Surah Al-Kahf : ayat 103)

(Iaitu) orang-orang yang telah sia-sia amal usahanya dalam kehidupan dunia ini, sedang mereka menyangka bahawa mereka sentiasa betul dan baik pada apa sahaja yang mereka lakukan."
(Quran ; Surah Al-Kahf : ayat 104)

Sebelum kebenaran itu kami tegakkan dengan setegak-tegaknya, kalian muhasabahlah diri, renung sedalam-dalamnya.

  • Adakah sistem yang kita membesar dengannya itu terlalu sempurna di mata kalian?
  • Adakah Allah ada mengeluarkan apa-apa keterangan yang menyokong sistem tersebut?
  • Adakah sistem tersebut wujud pada zaman Rasulullah SAW?
  • Adakah sistem tersebut lebih mendekatkan kalian dengan Allah atau menjauhkan kalian dariNya?
  • Adakah sistem tersebut membuatkan kalian beriman dengan akhirat atau beriman dengan dunia?
  • Siapakah yang mencipta sistem tersebut?
  • Dengan sistem tersebut, kepada siapakah kalian diperhambakan? Manusia atau Tuhan?

Renung-renungkan.


0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Free Samples By Mail